ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 千葉経済大学短期大学部
  2. 千葉経済大学短期大学部研究紀要(全文)第3号~第21号
  3. 第20号

就学前の数量体験と親の意識 ̶ 小学校算数を支える幼児の基盤的学びについて ̶

https://doi.org/10.19001/0002000088
https://doi.org/10.19001/0002000088
e12627c6-74dc-46a1-bbc5-e7d7d78de7ff
名前 / ファイル ライセンス アクション
Bulletin Bulletin of Chiba Keizai Collge20_05.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-29
タイトル
タイトル 就学前の数量体験と親の意識 ̶ 小学校算数を支える幼児の基盤的学びについて ̶
言語 ja
タイトル
タイトル Preschool Quantitative Experience and Parents' Awareness Basic Learning for Young Children Supporting Elementary School Mathematics
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼児算数教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 基盤的学び
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼小接続
キーワード
主題Scheme Other
主題 親の意識
キーワード
主題Scheme Other
主題 Early Childhood Mathematics
キーワード
主題Scheme Other
主題 Education Basic Learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 Early Childhood Connection
キーワード
主題Scheme Other
主題 Parental Awareness
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.19001/0002000088
ID登録タイプ JaLC
著者 師, 澄江

× 師, 澄江

ja 師, 澄江

ja-Kana モロ, スミエ

en Moro, Sumie


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper investigates and analyzes the extent to which arithmetic learning is related to elementary school arithmetic content in the preschool environment and parents' awareness. As a result of a questionnaire survey of large-scale kindergartens in ordinance-designated cities, free play in kindergartens was more common in the order of number, counting, and shape. It was found that activities related to arithmetic, such as dividing into equal parts and observing differences, were not often seen at home, and free play did not occur naturally, requiring intervention from a childcare worker. In addition, parents' awareness of preschool arithmetic education was set as a variable, and factor analysis revealed a three-factor structure: "arithmetic matters that parents are aware of," "arithmetic skills that parents are aware of," and "their children's awareness of early learning."
言語 en
書誌情報 ja : 千葉経済大学短期大学部研究紀要
en : Bulletin of Chiba Keizai College

号 20, p. 33-42, 発行日 2024-03-31
出版者
出版者 千葉経大学短期大学部
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2189034X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12694310
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-29 05:40:07.575989
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3