WEKO3
アイテム
就学前の数量体験と親の意識 ̶ 小学校算数を支える幼児の基盤的学びについて ̶
https://doi.org/10.19001/0002000088
https://doi.org/10.19001/0002000088e12627c6-74dc-46a1-bbc5-e7d7d78de7ff
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
Bulletin of Chiba Keizai Collge20_05.pdf
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-03-29 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 就学前の数量体験と親の意識 ̶ 小学校算数を支える幼児の基盤的学びについて ̶ | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Preschool Quantitative Experience and Parents' Awareness Basic Learning for Young Children Supporting Elementary School Mathematics | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 幼児算数教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 基盤的学び | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 幼小接続 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 親の意識 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Early Childhood Mathematics | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Education Basic Learning | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Early Childhood Connection | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Parental Awareness | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.19001/0002000088 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
師, 澄江
× 師, 澄江
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This paper investigates and analyzes the extent to which arithmetic learning is related to elementary school arithmetic content in the preschool environment and parents' awareness. As a result of a questionnaire survey of large-scale kindergartens in ordinance-designated cities, free play in kindergartens was more common in the order of number, counting, and shape. It was found that activities related to arithmetic, such as dividing into equal parts and observing differences, were not often seen at home, and free play did not occur naturally, requiring intervention from a childcare worker. In addition, parents' awareness of preschool arithmetic education was set as a variable, and factor analysis revealed a three-factor structure: "arithmetic matters that parents are aware of," "arithmetic skills that parents are aware of," and "their children's awareness of early learning." | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 千葉経済大学短期大学部研究紀要 en : Bulletin of Chiba Keizai College 号 20, p. 33-42, 発行日 2024-03-31 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 千葉経大学短期大学部 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2189034X | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12694310 |