ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 千葉経済大学短期大学部
  2. 千葉経済大学短期大学部研究紀要(全文)第3号~第21号
  3. 第9号

保育における「主体性」言説に関する考察 - 1989年後を中心に -

https://lib.cku.repo.nii.ac.jp/records/837
https://lib.cku.repo.nii.ac.jp/records/837
44938f14-a87d-444b-a761-cb3962edd581
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00008553661.pdf KJ00008553661.pdf (1.1 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-12-15
タイトル
タイトル 保育における「主体性」言説に関する考察 - 1989年後を中心に -
言語 ja
タイトル
タイトル The view on opinions about infant's 'subjectivity' in Japan - Especially after 1989 -
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 infant's subjectivity
キーワード
主題Scheme Other
主題 order
キーワード
主題Scheme Other
主題 binominal theorem
キーワード
主題Scheme Other
主題 teacher's 'subjectivity'
キーワード
主題Scheme Other
主題 teacher's identity crisis
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12125406
著者 小倉, 定枝

× 小倉, 定枝

ja 小倉, 定枝

ja-Kana オグラ, サダエ

en Ogura, Sadae


Search repository
抄録(英)
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to investigate the opinions about infant's 'subjectivity' in Japan, especially after 1989. In 1989, the policy about early childhood education changed to make a point of infant's 'subjectivity' in Japan. After that, many educationalists commented that infant's 'subjectivity' is more important than teacher's order. This theory has the binomial theorem: infant's 'subjectivity' and teacher's order. It confused many teachers in preschool and it was criticized because it made disorderly class. Shortly after that the policy was revised again and it made teacher's role clear, however it didn't change fundamental theory. After that educationalists started discussing teacher's 'subjectivity': teacher's 'subjectivity' is expressed when teachers respect infant's 'subjectivity' to realize infant's idea, However this theory connotes the same old principle in that they focus on infant's 'subjectivity'. Those theories may fall down teacher's identity crisis. Therefore, in order to protect their identity, teachers ended up contriving the way to get infants do what teachers want to do them, not to instruct directly.
書誌情報 ja : 千葉経済大学短期大学部研究紀要
en : Bulletin of Chiba Keizai College

号 9, p. 13-23, 発行日 2013-03-31
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00008553661
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13498312
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:10:43.741287
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3