ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 千葉経済大学短期大学部
  2. 千葉経済大学短期大学部研究紀要(全文)第3号~第21号
  3. 第18号

異年齢保育の在り方に関する研究 ̶ A保育所の実態から ̶

https://lib.cku.repo.nii.ac.jp/records/1589
https://lib.cku.repo.nii.ac.jp/records/1589
73f6342b-ccc2-456c-bbee-01a19468722b
名前 / ファイル ライセンス アクション
Bulletin Bulletin of Chiba Keizai Collge18_06.pdf (2.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper_03(1)
公開日 2022-03-31
タイトル
タイトル 異年齢保育の在り方に関する研究 ̶ A保育所の実態から ̶
言語 ja
タイトル
タイトル Examining the education method of the mixed-age grouping for the early childhood period ―The study of actual situation in Nursery 'A' ―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 異年齢児保育
キーワード
主題Scheme Other
主題 言葉の習得
キーワード
主題Scheme Other
主題 発達
キーワード
主題Scheme Other
主題 The method of the mixed-age grouping
キーワード
主題Scheme Other
主題 The acquisition of words
キーワード
主題Scheme Other
主題 development
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 原, 麻美子

× 原, 麻美子

ja 原, 麻美子

ja-Kana ハラ, マミコ

en Hara, Mamiko


Search repository
塩, 美佐枝

× 塩, 美佐枝

ja 塩, 美佐枝

ja-Kana シオ, ミサエ

en Shio, Misae


Search repository
Abstract
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The method of the mixed-age grouping(3,4,5-year-old child)has implemented nowadays for the Kindergarten, Nursery, and the certified center for early childhood education. The method has several advantages for the education to the children. However, it also has several disadvantages such as ‘the difficulty to communicate of appropriate contents' towards the children due to each range of ages has different communication ability. This study showed the results of research for the actual situation in Nursery.
 The research investigated one facility 'A' and took the interview to the responsible nursery teachers. The interview has implemented, focused on the advantages and the difficulties of mixed-age grouping in this Nursery. And, the research also focused on the actual usage of words by 3,4,5-year-old child, and examined the ideal way for the method of ’the mixed-age grouping’. The study showed the several findings. The acquisition of words for 3-year-old child has the gap, compared with the acquisition of words by 4,5-year-old child. These results means that the nursery teacher should take care for the children’s communication the mixed-age grouping(3,4,5-year-old child). Especially, it is the matter of promise, child's play, and safety awareness, because of each age were different communication ability. In addition to that, the nursery teacher should be taking cate for the communication towards the children, by consideration for each children’s development of the communication’s ability.
書誌情報 ja : 千葉経済大学短期大学部研究紀要
en : Bulletin of Chiba Keizai College

号 18, p. 47-56, 発行日 2022-03-31
出版者
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2189034X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12694310
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:58:53.814253
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3