WEKO3
アイテム
教材としてのPC組み立て実習の教育的効果に関する一考察
https://lib.cku.repo.nii.ac.jp/records/887
https://lib.cku.repo.nii.ac.jp/records/887007bdec2-9bf1-40c9-8d10-a797f8f0029d
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2016-12-15 | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | 教材としてのPC組み立て実習の教育的効果に関する一考察 | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | A study for educational effects of a personal computer assembling as a teaching material | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | PC組み立て | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 授業改善 | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 体験的学習 | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 生産消費 | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 教育の個別化 | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | PC assembling | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | instructional improvement | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | experience-oriented education | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | prosumers | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | individualized study | |||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
| 雑誌書誌ID | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
| 収録物識別子 | AA12125406 | |||||||||||||
| 著者 |
江上, 邦博
× 江上, 邦博
|
|||||||||||||
| 抄録(日) | ||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
| 内容記述 | 教育の個別化・個性化の実現のために実習教材を積極的に用いるなど授業運営の改善が注目されている。本論文では筆者が担当する授業科目におけるPC組み立て実習の導入事例について実践報告するものである。こうした実習教材を用いた授業では学生の参加意識を高める効果が確認できる。さらに近年の学生の多様性に対応する手法としての実習の個別学習的な側面について効果を検証する。 | |||||||||||||
| 抄録(英) | ||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
| 内容記述 | The development of teaching materials and educational methods in the classroom such as the one based on an experience-oriented program which leads to individualized studies is expected. In this paper, results of introducing the assembling a personal computer to our classroom are reported. With this educational method, an improvement of students satisfaction was observed. Educational effects when considering the diversity of class members are also discussed. | |||||||||||||
| 書誌情報 |
ja : 千葉経済大学短期大学部研究紀要 en : Bulletin of Chiba Keizai College 号 6, p. 27-38, 発行日 2010-03-31 |
|||||||||||||
| アクセション番号 | ||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
| 内容記述 | KJ00006523043 | |||||||||||||
| ISSN | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
| 収録物識別子 | 13498312 | |||||||||||||