WEKO3
アイテム
子どもは、教師の「発問」とは異なる「問い」を持つ
https://lib.cku.repo.nii.ac.jp/records/975
https://lib.cku.repo.nii.ac.jp/records/9753522df4a-e0de-4606-ae2c-469d226ff494
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00009508902.pdf (927.1 kB)
|
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-12-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 子どもは、教師の「発問」とは異なる「問い」を持つ | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Children have different questions than one's asked by teachers | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12694310 | |||||
著者 |
塚本, 幸男
× 塚本, 幸男 |
|||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The functional system of thoughts, as in the inner states of children, would be difficult to comprehend if one is to refer a classroom solely in visual terms, as an exchange place of opinions for children. Therefore, children who give approximate answer to teachers' questions often become complex subjects. However, when teachers focus on invisible meanings behind the questions, then children can find new questions that teachers don't contemplate. By considering together with teachers, children can become subjects that will expand the scope of world education. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 千葉経済大学短期大学部研究紀要 en : Bulletin of Chiba Keizai College 号 10, p. 25-37, 発行日 2014-03-31 |
|||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00009508902 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2189034X |